מה אתה מחפש ? אנו כאן לעזור

קנה עכשיו

דיו

דיו למדפסות

מחפשים דיו איכותי למדפסת במחיר משתלם? האם ידעתם כי יצרני המדפסות עושים את מיטב כספם ממכירת מחסניות דיו ולא ממכירת המדפסת עצמה? מתכננים לרכוש דיו חלופי למדפסת בבית או למדפסות בעסק אך אמרו לכם שתאבדו אחריות או שהאיכות לא טובה? ובכן, יצרני המדפסות משווקים את מחסניות הדיו שהם מייצרים, אך כיום יש שוק עצום בגודלו של דיו תואם וחלופי, כך ניתן להוזיל משמעותית את עלויות ההדפסה בבית או בעסק, וליהנות מהדפסה איכותית ומביצועים טובים של המדפסת, כמעט ללא הבדל.

אם אתם מחפשים דיו למדפסות כדאי לכם לערוך סקר שוק מקיף ולהשוות מחירים. עם זאת, אין ללכת שבי אחרי מחיר זול ונמוך מדי, לכן מומלץ לרכוש מחסניות דיו רק מספק אמין ויעיל המתמחה ביבוא ושיווק מדפסות, טונרים, מחסניות דיו וציוד נוסף לבית ולמשרד.

מה זה דיו למדפסת?

כדי להדפיס מסמכים שונים באמצעות המדפסת הביתית או המדפסת בעבודה יש להתקין מחסניות דיו, כיום רוב המדפסות המודרניות מסוגלות להדפיס בשחור ובצבעים, ואילו בעבר היו דגמים עם מחסניות של דיו שחור בלבד להדפסת טקסטים ומסמכים פשוטים. מחירי המדפסות והדיו ירדו באופן משמעותי עם השנים, שכן ישנה תחרות גבוהה בין היצרנים, והלקוחות מרוויחים מכך. בעת רכישת מדפסת חשוב לבדוק מראש מהי עלות הדיו, ובהתאם לכך יש לקבל החלטה.

למעשה, רובנו מדפיסים מסמכים שונים מדי יום, באמצעות המדפסת הביתית ובעבודה. למרות השימוש הנפוץ במדפסות דיו, רובנו לא מכירים את הטכנולוגיה העומדת מאחורי ההדפסה הדיגיטלית, ומעטים יודעים כיצד נראית מחסנית דיו מפורקת ואיך ההדפסה בפועל מתבצעת.

לכן, כדאי לדעת כי דיו למדפסת הוא נוזל המכיל פיגמנטים שונים של צבע, שכן באמצעות דיו ניתן לצבוע משטחים שונים כמו נייר כדי לראות מלל (טקסט), תמונות, איורים, גרפים וכדומה. הדיו נפוץ בעולם הדפוס ומשמש בעיקר להדפסת מסמכים במשרדים שונים, יש גם דיו ייעודי המשמש בתעשיית הדפוס הדיגיטלי ובטכנולוגיות דפוס אחרות.

הדיו משווק במחסניות העשויות לרוב מפלסטיק קשיח ועמיד. דיו בצורה הגולמית שלו נראה כמו נוזל בגוון עכור או בצבע חזק, הנוזל מכיל מספר צבעים ופיגמנטים הפועלים על אפקט החזרת אור. כל צבע של דיו מחזיר גל אור באורך שונה, ויחד מתקבלת תמונה על גבי הנייר או המשטח עליו מדפיסים, כך שאפשר להדפיס מלל או תמונה, בהתאם לצורך ולמאפייני המדפסת הקיימת.

בעולם המדפסות הביתיות והמשרדיות יש גם מדפסות לייזר המצוידות בטונר, זו טכנולוגיה חדשה ועדכנית יותר, שכן הדפסה במדפסות לייזר לרוב גם זולה יותר בהשוואה לעלויות הדפוס במדפסות דיו רגילות.

מה ההבדל בין דיו של מדפסות שונות?

כל יצרן מייצר דיו מעט שונה, הן בהרכב החומרים ואיכותם, והן בצמיגות החומר. כמו כן, דיו למדפסות שונות נבדל גם בבוהק ובצורה שלו, כדאי לדעת כי הדפסה בדיו רגיל למדפסות ביתיות ומשרדיות מבטיחה צבעים חדים, בוהקים, חיים וטבעיים, כאשר מטרת היצרנים היא להגיע לביצועים מושלמים ולהדפסות איכותיות וחדות כדי לקרוא היטב את המלל המודפס על הנייר וכדי ליהנות מצילומים מודפסים מרהיבים ומרשימים.

חשוב לציין כי דיו הנמצא במחסניות של מדפסות אינו דומה לדיו רגיל שיש בעטים ובטושים, בדרך כלל הדיו במחסנית הוא צמיג יותר בהשוואה לדיו רגיל, הוא גם פולט צבעים באיכות טובה יותר לכן ניתן לראות תמונות וטקסטים בוהקים וטבעיים.

רקע היסטורי להמצאת הדיו

השימוש בדיו רגיל הוא עתיק, יש תיעוד לשימוש בדיו על בסיס מים כבר במאות ה-14 וה-15, אך הפיתוח של הדיו המשמש כיום במדפסות החל עם המצאת מכונות הדפוס התעשייתיות. כך למשל גוטנברג פיתח דיו סמיך במיוחד למכונות הדפוס של החברה, המומחים טוענים כי הדיו של גוטנברג יוצר משרפים של עצי אורן, פיח שנוצר כתוצאה משריפת פחם ושמן המופק מאגוזי מלך.

עוד לפני המצאת הדפוס היה שימוש נרחב בדיו לצורך כתיבת מסמכים, לתיעוד ההיסטוריה ולרישום וציור. המצאת הדיו נחשבת לאחת החשובות בתולדות האנושות, הדיו מאפשר לבני אדם ליצור קשר חברתי, להעביר מסרים, להביע רגשות, לספר סיפורים ועוד. בעבר הרחוק הדיו שימש בעיקר היסטוריונים, אנשים מלומדים וחוקרים, וכמובן אמנים ומנהיגים. בעבר הרחוק הפקת הדיו נחשבה לאמנות בפני עצמה, וגם עלויות הייצור היו יקרות, לכן הדיו היה בשימוש בעיקר בקרב המשכילים והאצולה. לאחר מכן הדיו שימש לכתיבת ספרים, מכתבים וכמובן לאמנות.

הדיו למדפסות פותח במקביל להתפתחות טכנולוגיית הדפוס, עד היום יש חוקרים המתמחים בפיתוח דיו חדש ואיכותי יותר לשימושים שונים, בעיקר בתעשיית הדפוס.

הקשר בין איכות ההדפסה לדיו ולנייר

כדי ליהנות מהדפסה איכותית חשוב להשקיע במדפסת המיוצרת על ידי מותג מוכר ואמין, בנוסף-איכות ההדפסה מושפעת גם מאיכות הדיו במחסניות. יחד עם זאת, גם לאיכות ולסוג הנייר יש השפעה על איכות ההדפסה, לכן מומלץ למצוא את השילוב המושלם בין שלושת הגורמים המשפיעים על איכות ומראה המסמך המודפס.

נייר איכותי למדפסות דיו כולל שכבת ציפוי דקיקה ובלתי נראית לעין, זהו ציפוי דק ביותר של מטען חשמלי, ומאחר והדיו במדפסת נטען במטען חשמלי הפוך למטען של ציפוי הנייר, הדיו מתחבר לנייר, אך הוא אינו מוטבע בו כמו בטכנולוגיית ההדפסה בלייזר, אלא רק מכסה את השכבה העליונה ולאחר ייבוש מהיר ההדפסה מתקבעת ואפשר לגעת בנייר ללא חשש ממריחת צבע ומפגיעה בדפוס.

כמה דיו יש במחסנית וכמה דפים ניתן להדפיס באמצעות מחסנית אחת?

כאשר רוכשים מדפסת חדשה לבית או לעסק חשוב לשאול את השאלות הנכונות, ובראשן – מהי עלות מחסניות הדיו ולכמה זמן הן מספיקות. אמנם, לכל אדם יש צרכים ייחודיים שונים בעולם הדפוס, יש המדפיסים מסמכים על בסיס יומי, אחרים מדפיסים רק אחת לתקופה, יש המדפיסים בעיקר מסמכים בשחור לבן ואחרים נוהגים להדפיס בעיקר תמונות צבעוניות באיכות גבוהה.

כל מחסנית דיו מתאימה למספר הדפסות ידוע מראש, היצרנים נוהגים לציין את כמות ההדפסות פר מחסנית אחת. עם זאת, המציאות מוכיחה כי ישנם הבדלים משמעותיים בין מספר ההדפסות שהיצרן מציין על מחסנית הדיו לבין מספר ההדפסות בפועל. חשוב לזכור כי כאשר שולחים מסמך מסוים להדפסה, ניתן לקבוע את איכות הדפוס, סוג ההדפסה (שחור לבן, גווני אפור, צבע וכדומה), ובהתאם לטכנולוגיית ההדפסה וסוג המדפסת, ניתן להעריך את כמות הדפים שאפשר להדפיס במחסנית דיו אחת.

כדי לחשב את עלויות ההדפסה בבית או בעסק כל שעליכם לעשות הוא לחלק את עלות מחסנית הדיו בכמות ההדפסות שביצעתם באמצעותה, אפשר גם לחלק את עלות מחסנית הדיו במספר ההדפסות כפי שציין היצרן, כך תוכלו להעריך כמה עולה הדפסה אחת, ובהתאם לכך תוכלו לקבל החלטה איזה מדפסת לרכוש והאם להתקין מחסניות דיו מקוריות או תואמות.

מחסנית דיו תואמת זולה משמעותית בהשוואה לעלות היקרה של מחסנית דיו מקורי ומומלץ להימנע מדיו חלופי זול המיוצר בסין על ידי יצרן עלום שם, לכן את מחסניות הדיו שלכם כדאי לרכוש רק מיבואן המתמחה ביבוא ושיווק מדפסות, טונרים, מחסניות דיו וציוד נוסף.

מהם ההבדלים בין דיו מקורי לידו תואם?

יצרני המדפסות טוענים בחירוף נפש כי יש להשתמש רק במחסניות דיו מקוריות, כמובן מהייצור שלהם. למעשה, יצרני המדפסות כמעט ואינם מרוויחים ממכירת מדפסות אלא רק ממכירת מחסניות הדיו. מדי פעם יש מבצעים של יצרני מדפסות המחלקים את המדפסת בחינם או במחיר סמלי שאינו מכסה את עלויות היצור של המכשיר, והן מרוויחות ממכירת מחסניות הדיו המקוריות.

עם השנים החלו לצוץ בשוק מחסניות דיו תואמות שמחירן זול בהרבה. יש דיו איכותי המציע ביצועים מושלמים ואיכותיים כמו דיו מקורי, לפעמים ההדפס בדיו חלופי טובה יותר בגלל איכות הצבע והפיגמנטים בדיו. רוב אנשי המקצוע בתחום ההדפסה ממליצים להשתמש בדיו תואם (חלופי), כל עוד רוכשים מחסניות איכותיות המשווקות על ידי יבואן אמין ובעל מוניטין גבוה. בדרך כלל מדפיסים באמצעות מחסניות דיו תואמות לאחר שלב האחריות, יצרנים רבים מסרבים להעניק שירות תחת אחריות למדפסת בה השתמשו במחסניות של דיו תואם, וחשוב לזכור זאת.

ההבדל העיקרי בין דיו תואם למקורי הוא כמובן המחיר, אך לרוב ישנם גם הבדלים מינוריים באיכות ההדפסה. מי שזקוק להדפסה באיכות גבוהה, למשל צילומי נוף או מסמכים באיכות הדפסה גבוהה במיוחד, לרוב יעדיף להשתמש במחסניות של דיו מקורי. לשימוש יומיומי ולהדפסות רגילות כדאי להתקין מחסניות של דיו תואם, כל עוד רוכשים דיו חלופי מיבואן אמין.

אגב, כדאי לדעת כי יצרני המדפסות נלחמים כל הזמן עם יצרני הדיו החלופי, לכן הם מפתחים דגמים חדשים של מדפסות ומחסניות עם טכנולוגיות מתקדמות במטרה למנוע מהלקוחות אפשרות להתקין מחסניות של דיו חלופי. ישנם דגמים מיוחדים של מדפסות בהם לא ניתן להדפיס באמצעות מחסנית דיו חלופי, וחשוב לברר נקודה זו מראש, בעיקר אם רוצים להוזיל את עלויות ההדפסה בבית ובעסק.

כמו כן, כאשר רוכשים דיו חלופי חשוב לשים לב לכמות הדיו במחסנית, וכדאי לברר לכמה הדפסות הדיו מספיק. כיום ניתן למצוא מחסניות של דיו תואם בכמות כפולה או יותר לעומת כמות הדיו במחסנית מקורית, כך ניתן לחסוך משמעותית בעלויות הדפוס, זו הוצאה גדולה במשרדים ובעסקים, וכדאי להתייחס לכך כדי לקבל החלטה באיזה דיו להשתמש.

כדי לרכוש מחסנית דיו תואם באיכות גבוהה מומלץ לחפש מחסניות עם דיו חלופי המשווקות עם אחריות יצרן, האחריות מעידה על אמינות היצרן וכך ניתן למזער סיכונים ולהימנע מנזק למדפסת כמו מחסנית המתפוצצת בתוך המדפסת וגורמת לנזק בלתי הפיך.

טיפים לרכישת מחסניות דיו למדפסות במחיר משתלם

בעבר דיו תואם היה פחות איכותי, כיום ניתן לרכוש מחסניות של דיו חלופי באיכות גבוהה, זהו דיו המבטיח ביצועים טובים ואיכותיים לא פחות מהדיו המקורי. כדי להוזיל את עלויות ההדפסה בבית ובעסק כדאי לעקוב אחרי מבצעים, ולרוב מומלץ לרכוש סט של מחסניות שחור וצבע מאחר שהמחיר משתלם יותר.

חשוב לעקוב אחרי כמות הדיו במחסניות המותקנות במדפסת, רוב הדגמים של מדפסות מודרניות מציעים פונקציה המאפשרת לראות כמה דיו נותר במחסנית, וכך ניתן לרכוש מחסניות בזמן ולהימנע מעיכובים בעבודת הדפוס. את מחסניות הדיו כדאי לרכוש רק מספק אמין המציע משלוחים לבית הלקוח, כך אפשר לרכוש דיו חלופי או מקורי במחיר משתלם וליהנות משירות עד הבית, אך כדאי לבדוק האם הספק מציע אחריות על ראשי דיו חלופיים.

בנוסף, אם אתם זקוקים להדפסה באיכות גבוהה ובמידה ואתם מתכוונים להדפיס בעיקר תמונות, כדאי במקרים מסוימים להעדיף דיו מקורי. אך לרוב הצרכנים מומלץ לרכוש דיו חלופי איכותי, בהתאם לסוג המדפסת והעבודה. בהדפסת טקסט רגיל קשה להבחין בהבדלים, אך בהדפסות מורכבות של קבצים גרפיים עלולים לראות הבדלים קטנים, ובהתאם לכך עליכם לקבל החלטה עניינית ושקולה.

בחרת לסנן לפי: דיו
נוספו לאחרונה