מה אתה מחפש ? אנו כאן לעזור

קנה עכשיו
A184082df17b70a631a481791f829303

מסכי הקרנה

מסכי הקרנה

מעוניינים לרכוש מסך הקרנה איכותי במחיר משתלם? רוצים להתקין בבית או בחדר הישיבות בעסק מסך הקרנה חשמלי? זקוקים למסך עם חצובה ושלוש רגליים עבור המקרן החדש שרכשתם? אם כן, הגעתם למקום הנכון! יש מגוון מסכי הקרנה ידניים או חשמליים ומבחר מסכים קבועים או ניידים במחירים משתלמים ושווים לכל כיס. כדי לבחור מסך חדש עבור המקרן החדש או הקיים, עליכם לקבל החלטה איזה מסך מתאים עבורכם (גודל, פורמט, איכות וכדומה), כיצד להתקין אותו, היכן למקם אותו בסלון, בחדר הישיבות או במקום אחר, וכמובן יש להתייחס לנושא האחריות ולמחיר.

 

מה זה מסך הקרנה?

רכישת מקרן נחשבת להשקעה גדולה, שכן עלות המקרן עשויה להגיע לאלפי שקלים ולמעלה מכך. יש סוגי מקרנים שונים הנועדים להקרנת תכנים חזותיים שונים כגון פרזנטציות, מקרנים למצגות, מקרנים תמונות, , מקרן קליפים, מקרנים סרטים וכדומה. לאחר רכישת המקרן והתקנתו בבית או בעסק יש להחליט האם להקרין את התוכן החזותי, בעיקר קליפים, מצגות וסרטים, על הקיר הלבן הניצב מול המקרן או להשקיע במסך ייעודי עליו ניתן להקרין את התכנים השונים וליהנות מנראות גבוהה ומתמונה באיכות גבוהה.

כמו שיש טכנולגיה מתקדמת במקרנים והם עולים ממקרן hd עד לטכנולגיה של מקרן 4k גם במסכים יש רמות של החזרת אור ואיכות בד לכן חשוב לבדוק טוב לפני שקונים מסך הקנה.

המסך מהווה מעין קיר או חוצץ עליו ניתן להקרין תכנים חזותיים שונים, כך שמספר רב של אנשים יכולים לצפות בתוכן המוקרן ללא בעיה והפרעה, גם מזוויות שונות. יש מגוון דגמים וגדלים של מסכים להקרנה, ביניהם דגמים ידניים וחשמליים ומסכים ייעודיים מתקפלים המגיעים עם חצובה מסיבית ועמידה.

המסך מהווה סוג של משטח בגוון לבן, על המשטח הבהיר ניתן להקרין תוכן חזותי מגוון כמו סרטי קולנוע, קליפים של זמרים ולהקות, פרסומות, מצגות, תמונות, גרפים ועוד. כיום, כמעט בכל משרד בו יש חדר ישיבות מהודר ניתן למצוא מקרן עם מסך גדול, לרוב מסך חשמלי או נייד. בשנים האחרונות החל טרנד חדש של רכישת מקרנים לבית, במקום טלוויזיה בסלון מתקינים מקרן עוצמתי ומולו נהוג להציב מסך לבן להקרנה. את המסך נהוג לקפל לאחר ההקרנה לכן חשוב לבחור פתרון מתאים, וכל אחד יכול לבחור מסך בעל מנגנון ידני לקיפול ולפתיחה או מסך מתקדם עם מנגנון חשמלי לתפעול נוח ופשוט, ללא כל מאמץ, ובלחיצת כפתור פשוטה. מסך חשמלי נחשב לבחירה המועדפת עבור לקוחות פרטיים, אך גם רוב הלקוחות העסקיים מעדיפים כיום מסך נגלל חשמלי בגלל נוחות התפעול, המראה היוקרתי והתחזוקה הפשוטה.

לאחר קיפול המסך הוא כמעט ואינו תופס מקום, לכן זהו פתרון אסתטי לבית ולמשרד, וגם עבור בעלי עסקים המנהלים מסעדות, אולמות וגני אירועים וכדומה. מסכים להקרנה נמצאים גם בכל מוסד חינוכי, במתחמי נופש ופנאי, בצימרים, באולמות כנסים וימי עיון ועוד.

סוגי מסכי הקרנה

בשוק מסכי ההקרנה יש 4 סוגים עיקריים של מוצרים:

* מסכים ידניים – מסך ידני מגיע בשלל גדלים ועיצובים, הוא נועד לתלייה על הקיר או על התקרה באמצעות ברגים, זהו המסך הבסיסי הנחשב לפשוט ביותר בין שאר הדגמים והאפשרויות, קל להתקין אותו בבית או בעסק, נוח לתפעל אותו, ולאחר שימוש במקרן וצפייה בתוכן כלשהו או לאחר צפייה בסרט, אפשר לגלגל את בד המסך, המסך עצמו נגלל על גליל ייעודי המוסתר בחלק העליון לצורך אחסון נוח ובטוח וכדי למזער את שטח האחסון ולשמור על אסתטיקה גבוהה בחלל החדר. מחירי המסכים הידניים זולים יותר בהשוואה לדגמים חשמליים או למחיר של מסך עם חצובה, בעת בחירת מסך ידני חשוב לבדוק את איכות הבד, גודל המסך, סוג ההתקנה ואיכות מנגנון הקיפול.

* מסכים חשמליים – מסך חשמלי למקרן נחשב לבחירה מצוינת עבור רוב הלקוחות, הוא אינו שונה בהרבה ממסך ידני, למעט מנגנון התפעול לפתיחת ולסגירת המסך באמצעות לחיצת כפתור פשוטה. יש מגוון דגמים של מסכי הקרנה חשמליים, ומבחר גדלים, איכויות ועיצובים. המסך החשמלי מצויד במנוע חשמלי עמיד ויעיל שתפקידו לסגור ולפתוח את בד המסך בהתאם לדרישת המשתמש. כדאי לדעת כי מנגנון הסגירה והפתיחה של המסכים החשמליים נחשב לעמיד ביותר כך שכמעט ולא מתרחשות תקלות המאפיינות את מנגנון הסגירה של מסכים ידניים. כאשר בוחרים מסך חשמלי לבית או לעסק חשוב לבדוק מהו גודל המסך לאחר פתיחתו, סוג ההתקנה, איכות המנוע ורעש העבודה, סוג ואיכות הבד וכמובן מחיר ואחריות. המחיר של מסך חשמלי יקר יותר בהשוואה לדגמים של מסכים ידניים, אך התפעול הקל ונוחות השימוש שווה כל תוספת מחיר. חשוב לבדוק האם המסך החשמלי מגיע עם מתג הפעלה הנמצא לרוב בצד של גוף המסך או עם שלט רחוק לתפעול נוח ומהיר, ללא צורך לקום מהספה.

* מסך נייד עם חצובה – דגם פופולרי של מסכים למקרן, המגיעים עם חצובה עמידה וחזקה. מומלץ לרכוש מקרן עם חצובה בעלת שלוש רגליים כדי להבטיח את עמידות המסך

גם אם יש מעט רוח או במידה ואדם עובר ליד מסך ההקרנה ונוגע בו בטעות או בכוונה. מסכים עם חצובה מגיעים בשלל גדלים ועיצובים, קל לתפעל את המסך, יש לפתוח אותו רק לאחר פתיחת רגלי החצובה כדי להבטיח את יציבות המסך, ולאחר השימוש והצפייה אפשר לגלגל חזרה את בד המסך ולקפל את החצובה, לרוב הפריט מגיע עם מארז מהודר לאחסון נוח ובטיחותי של המסך והחצובה, כך קל לנייד את המסך ממקום למקום, גם באמצעות רכב פרטי. חשוב לשים לב למשקל המסך עם החצובה כיוון שי חצובו מסיביות שמקלן מגיע ל-10 ק"ג ולמעלה מכך.

* מסך בפורמט HD – דור חדש של מסכים המתאימים לכל סוגי ודגמי המקרנים. זהו מסך איכותי ויוקרתי להקרנת תכנים בפורמט HD. ראוי לציין כי המסך הרחב מתאים לפורמט השידור באיכות HD (High Definition), המסך מגיע בתצורה של 16:9 ומיועד להתקנה על הקיר או על התקרה (ניתן למצוא גם דגם נייד בפורמט HD), מסך HD הוא לרוב בעל מנגנון חשמלי לתפעול נוח ויעיל, המסך מתאים להקרנת כל התכנים החזותיים באיכות גבוהה במיוחד, לרבות סרטים, מצגות, שקפים, תמונות, אנימציות, קליפים ועוד. בד המסך הוא בעל יכולת החזר אור גבוהה כדי להבטיח תמונה חלקה באיכות גבוהה במיוחד. בדרך כלל המסך מגיע בצבע לבן והוא בעל מרקם מיוחד היוצר תחושה ריאליסטית לתמונה המוקרנת, בצדי המסך יש פסים שחורים המשמשים כגבולות, הם מעניקים תחושה של צפייה בסרט קולנוע, אפשר להזמין דגם איכותי ויוקרתי הכולל שלט רחוק ובקר לשליטה מלאה במסך ההקרנה גם מרחוק.

בנוסף, כדאי לדעת כי יש בחנויות המובילות גם דגמים של מסכים קבועים המיועדים להקרנה עליהם, פריט זה מתאים בעיקר למקומות בהם משתמשים במקרן מדי יום ובמשך שעות ארוכות. כך אין צורך לגלול את המסך ידנית או באמצעות מתג חשמלי או שלט, המסך מעוגן היטב לקיר תומך או למסגרת ייעודית, יש למתוח במקצועיות את המסך. כדאי לדעת כי מסך קבוע מגיע לרוב בתצורה של פורמט רחב המתאים להקרנת תכנים באיכות HD, לכן זהו מסך הפורמט 16:9, בשולי בד המסך יש ספוגים מיוחדים העטופים לרוב בבד כהה כדי ליצור מסגרת לתמונה. חשוב לדעת כי מסך קבוע לא ניתן לגלול, לכן המוצר מתאים בעיקר לאולמות אירועים, לחדרים המשמשים לימי עיון וכנסים, למסעדות, לברים בהם מקרינים קליפים, שידורי טלוויזיה חיים ומשחקי ספורט ולשלל מיקומים נוספים, לרבות חדר הקרנה פרטי בבית.

כמו כן, ראוי לציין כי יש סוג נוסף של מסכי הקרנה הנקרא מסך מתיחה, זהו דגם ייעודי ויחסית יקר בהשוואה לדגמים אחרים, לרוב זהו מסך חשמלי גדול המצויד במותחנים איכותיים כדי למתוח את הבד לכל הצדדים ולאפשר תמונה איכותית ללא גלים. המחיר של מסך עם מותחנים עשוי להגיע לאלפי שקלים ולחצות בקלות את המחיר של 10,000 ₪, בגלל הגודל של המסך החשמלי.

דגם נוסף של מסך להקרנה הוא דגם נייד המגיע עם קונסטרוקציה עמידה מאלומיניום, זהו מסך המהווה חלופה מושלמת למסך עם חצובה ולמסכים ניידים פשוטים. מסך עם מסגרת אלומיניום מתקפלת מיועד בעיקר למקומות גדולים בהם יש להקרין תוכן חזותי בפני עשרות או מאות אנשים, למשל הקרנת קליפ באירוע משפחתי כמו חתונה, בר מצווה וכדומה, או באירועים המוניים כמו פסטיבלים, הופעות, אירועי ספורט וכיוצא בזה.

גדלים אוניברסליים של מסכים למקרן

בעולם המסכים להקרנה יש גדלים מיוחדים הנחשבים לאוניברסליים, גודל המסך מותאם לפורמטים השונים של טכנולוגיות השידור, למשל פורמט HD מחייב מסך המתאים להקרנת תוכן בפורמט 16:9.

הגדלים האוניברסליים של המסכים השונים להקרנה הם:

* מסכים בפורמט של יחס הקרנה 1:1, בגודל 102X102 ס"מ, 127X127 ס"מ, 152X152 ס"מ, 160X160 ס"מ, 178X178 ס"מ וכדומה. מסך בעל יחס הקרנה 1:1 הוא לרוב ידני או עם חצובה.

* מסכים בפורמט של יחס הקרנה 4:3, מתאימים למסכים ידניים, עם חצובה ולמסכים חשמליים, ניתן למצוא שלל גדלים למסכים בפורמט 4:3, למשל 127X127 ס"מ, 170X127 ס"מ, 178X178 ס"מ, 109X145 ס"מ ועוד.

* מסכים בפורמט של יחס הקרנה 16:10, מתאימים לרוב סוגי המסכים הידניים, עם חצובה וחשמליים. המסכים מגיעים בשלל מידות וגדלים כגון 127X127 ס"מ, 178X178 ס"מ, 152X203 ס"מ, 147X236 ס"מ ועוד.

* מסכים בפורמט של יחס הקרנה 16:9, דגמים אלה נחשים לפופולריים ולמבוקשים, הם מתאימים לרוב סוגי המסכים הידניים, עם חצובה ולמסכים חשמליים. המסכים מגיעים בשלל מידות, עיצובים וגדלים כגון 114X203 ס"מ, 152X152 ס"מ, 173X173 ס"מ, 103X183 ס"מ וכיוצא בזה.

* מסכים בפורמט של יחס הקרנה 1:2.35, מתאימים לרוב סוגי המסכים הידניים, עם חצובה וחשמליים. המסכים מגיעים בשלל מידות וגדלים למשל 127X127 ס"מ, 203X203 ס"מ ועוד.

רוב היצרנים מציינים על המסכים שלהם גם את גודל המסך באינץ’ ולא רק בס"מ, בעיקר כדי להקל על הלקוחות שמכירים את גודל מסכי הטלוויזיה הנמדד באינצ’ים, אלו מסכים בפורמט רחב המגיעים במידות הבאות: 70 אינץ’, 85 אינץ’, 90 אינץ’, 100 אינץ’, 120 אינץ’, 150 אינץ’ ועוד.

ההחלטה על גודל המסך אינה פשוטה ומחייבת ניסיון ורקע מקצועי, לכן חשוב לקבל ייעוץ מאנשי מכירות מנוסים המתמחים בציוד הקרנה. עבור רוב הלקוחות הפרטיים, העסקיים והמוסדיים, מומלץ להתמקד במסכים בפורמט 1:1, 4:3 או פורמט HD 16:9. במידה ומתכוונים להקרין על גבי המסך בעיקר סרטים כדאי לבחור מסך הקרנה איכותי מתוצרת מותג מוכר ואמין בפורמט 16:9, זהו פורמט HD המגיע עם פס שחור בקצה העליון של המסך, הפס השחור נקרא על יד אנשי המקצוע בשם דרופ, ולרוב הוא מגיע ברוחב של 30 ס"מ.

מסך ידני או חשמלי?

ללקוח הפרטי כדאי להתמקד בשני סוגים מסכים למקרן – מסך ידני או חשמלי. ההבדל המשמעותי הוא כמובן במחיר ובנוחות השימוש והתפעול, המסכים מגיעים בגדלים דומים ובאיכויות זהות, וההבדל העיקרי הוא צורת ונוחות התפעול. המחיר של מסך חשמלי גבוה יותר, אך זהו מסך איכותי וכדאי להשקיע עוד כמה שקלים וליהנות מפתרון אסתטי מושלם וממראה יוקרתי. כדאי לדעת כי אחת הבעיות של מסכים ידניים היא מנגנון הפתיחה והסגירה, מומלץ לבדוק היטב איזה מנגנון קיים ועד כמה הוא עמיד ויעיל, יש מנגנון איכותי עם קלאץ’ המאפשר סגירה אטית של בד המסך, כך נמנעים מטריקה של המסך בגלל עלייה מהירה מדי או שחרור פתאומי של הבד. מנגנון קלאץ’ מבטיח עלייה הדרגתית של המסך, וכך הקפיצים והמכלולים הרגישים של מנגנון הפתיחה והסגירה אינם ניזוקים בקלות.

לקוחות רבים מעדיפים לשלם מעט יותר ולרכוש מסך חשמלי בגלל הנוחות והרושם. ישנם דגמים המגיעים עם מתג הפעלה עליו יש ללחוץ כדי לסגור ולפתוח את המסך. דגמים משוכללים יותר מגיעים עם שלט רחוק, ויש דגמים יוקרתיים של מסכים חשמליים המאפשרים עצירה של המסך לפי פורמט ההתקנה. כלומר, ניתן לקבוע מראש ובלחיצת כפתור אחת באיזה גובה המסך יעצור, מנגנון זה קיים בדרך כלל במסכי הקרנה איכותיים ויוקרתיים מבית המותג Jason Screen.

כדאי לדעת כי בשוק המסכים להקרנה יש שני סוגים עיקריים של שלט רחוק לתפעול המוצר, שלט בטכנולוגיית RF ושלט פופולרי יותר בטכנולוגיית IR. שלט אלחוטי מבטיח שימוש נוח ויעיל, זהו פתרון מומלץ לכל מי שמתכנן לרכוש מסך חדש לבית או לעסק, אך אין לוותר על ייעוץ מקצועי כדי לקבל החלטה נכונה לגבי גודל המסך, מיקום נכון בנכס, פורמט ויחס הקרנה ועוד. אגב, את המסך החשמלי ניתן לחבר למערכת בית חכם במידת הצורך, כל עוד הדגם שרוכשים מתאים לכך.

הקרנה מקדימה או מאחורה

ברוב המקרים נהוג לרכוש מסך להקרנה קדמית, כלומר המקרן נמצא מול המסך ומקרין עליו ישירות. עם זאת, במקרים מסוימים ניתן לרכוש מסך להקרנה אחורית, כלומר המקרן ממוקם מאחורי המסך בעוד הצופים יושבים מלפניו. מסך להקרנה אחורית מאופיין בגוון אפור, זהו בד מיוחד ויקר יותר. מסך להקרנה קדמית מאופיין בגוון לבן, זהו גם הדגם הנפוץ והפופולרי ביותר, בין אם רוכשים מסך ידני או חשמלי ובין אן בוחרים לרכוש מסך עם חצובה, קבוע או מסך עם מסגרת.

התקנת המסך

כאשר רוכשים מסך חדש לבית או לעסק מומלץ לפנות לחברה מקצועית המייבאת ומשווקת מגוון דגמים של מסכי הקרנה וציוד הקרנה נוסף, מתוצרת מיטב המותגים בעולם. כדאי להשקיע במסך איכותי ועמיד מאחר ולא כל יום רוכשים מסך חדש או מחליפים את הישן. המסך מיועד לשימוש במשך שנים ארוכות, ללא כל בעיה, כל עוד שומרים עליו ומתפעלים אותו בזהירות.

מומלץ לרכוש את המסך מחברה המציעה צוות מתקינים מקצועי, התקנת המסך אינה מורכבת אך נדרש ניסיון רב כדי לבחור מיקום נכון בחלל החדר, בהתאם למרחק ולמיקום המקרן, ובהתאמה מושלמת לגודל החדר, למספר האנשים הצופים בתוכן המוקרן על המסך ובהתאם לתנאי התאורה במקום. כמו כן, יש להציב את המסך בדיוק רב, וחשוב לעגן אותו היטב לקיר תומך או לתקרה, אלא אם רוכשים דגם נייד או מסך עם חצובה.

התקנת מסך עם חצובה היא פעולה פשוטה שכל אחד ואחת יכולים לבצע לבד וללא צורך באיש מקצוע. תוך שניות ספורות ניתן להתקין את החצובה, לאחר פתיחת רגלי החצובה המשמשים לעיגון וליציבות המסך, ורק אז גוללים את המסך לגודל המתאים ובהתאם להוראות היצרן.

מחיר ואחריות

חשוב לבדוק מהי תקופת האחריות על המסך וחלקיו השונים, בעיקר אם רוכשים מסך הקרנה חשמלי. רוב היצרנים מעניקים אחריות לשנה. טווח המחירים של מסכי הקרנה הוא רחב ומשתנה בהתאם למותג, גודל ואיכות. המחירים של מסכים פשוטים ובסיסיים מתחילים ב-400 ₪ ועד 600 ₪, דגמים איכותיים יותר עולים בין 600 ל -1,000 ₪, ודגמים מתקדמים ויוקרתיים מתחילים באלף ₪ ומגעים עד ל-5,000 ₪ למסך חשמלי גדול ואיכותי מתוצרת מותג מוכר ומוביל.

תוצאות: 91
בחרת לסנן לפי: מסכי הקרנה
נוספו לאחרונה
מחיר | שם מיין לפי: