מה אתה מחפש ? אנו כאן לעזור

קנה עכשיו
1cd651be6ac5c670e4c712bdcd478ddd

סורקים

סורקים

סורק הוא מכשיר אופטי ייעודי המשמש להעברת מסמכים שונים ישירות למחשב. אם אתם צריכים לאחסן מסמכים חשובים במחשב האישי או בעבודה, סורק הוא הפתרון המקצועי היחיד והמתאים ביותר עבורכם. כמעט בכל עסק ומשרד ניתן למצוא סורק אופטי שולחני. מעבר לכך נראה כי גם לקוחות פרטיים רוכשים סורק לשימוש ביתי כמו גיבוי מסמכים, אחסון מסמכים ותמונות בדיסק קשיח ועוד. עם זאת, ראוי לציין כי ניתן לרכוש מדפסת משולבת הכוללת סורק איכותי, אך אנשי מקצוע זקוקים לפתרון מקצועי ואיכותי יותר, לכן בדרך כלל הם ירכשו סורק משוכלל ומתקדם בנפרד ולא מדפסת משולבת.

סורקים נחשבים לכלי עבודה חשוב ומרכזי בעבודה היומיומית השוטפת במשרד, הם נפוצים גם בקרב אנשי מקצוע כמו פרסומאים, גרפיקאים, אדריכלים, מעצבים ואנשי מקצוע אחרים. סורק מהווה את הפתרון המרכזי כיום להעברת מסמכים למחשב, זהו מוצר איכותי המתאים גם לשימושים כגון גיבוי מסמכים וצילומים, יצירת ארכיון ממוחשב, תיעוד, ניהול ספרייה ממוחשבת, שכפול מסמכים בקלות ובאיכות גבוהה וכיוצא בזה.

איך בנוי סורק?

סורק הוא מכשיר אופטי להסבת מידע הנמצא על מסמך כלשהו מנייר למידע דיגיטלי אותו ניתן לאחסן במחשב, כאשר יש סורקים שטוחים או עומדים. דגם עומד תופס פחות מקום לכן הוא מתאים למשרדים קטנים ולסביבות עבודה יחסית קטנות. הסורק בנוי ממספר רכיבים ואלמנטים, ביניהם:

* מקור אור

* גוף המכשיר, לרוב מפלסטיק

* חיישנים מתקדמים מסוג CCD, כלומר Charged Coupled Device או מסוג CIS – Compact Image Sensor

* מנגנון ייעודי לשינוע הדפים

כדאי לדעת כי מערך חיישני ה-CCD הוא למעשה אוסף של חיישנים רגישים לאור, כלומר חיישנים פוטו חשמליים שתפקידם להפוך את האור למטען חשמלי. האור שמגיע לחיישנים הוא בגוון בהיר, ככל שהאור בהיר יותר, כך המטען החשמלי גדל.

במהלך סריקת המסמך הדף אותו מציבים על פנל הסורק מואר באמצעות מקור האור החזק במכשיר עצמו, מנגנון השינוע נכנס לפעולה עם תחילת הסריקה על מנת להסיע את ראש הסורק מעל או מתחת למסמך, והחיישנים לוכדים את האור המוחזר מהדף הנסרק והם מעבדים את אותו לאותות אלקטרוניים. הסורק פועל במהירות, בכל פעם נסרקת שורה אחת, והסורק מחבר את האותות החשמליים של כל השורות שנסרקו לתמונה רציפה.

ישנם סורקים המיועדים לסריקת טקסטים בלבד, יש דגמים ייעודיים לסריקה בשחור לבן ודגמים איכותיים ומתקדמים יותר המסוגלים לסרוק מסמכים רגילים, כלומר שחור לבן, ולסרוק מסמכים צבעוניים. כדאי לדעת כי לאחר הגדרת סוג הסריקה, נניח בשחור לבן, לא ניתן להפוך את הסריקה שבוצעה לתמונה רציפה בגווני אפור או צבע, מאחר ומכניזם הסריקה מתעלם מהמידע הנדרש לתמונה בגווני אפור או צבע.

האם לקנות סורק שולחני קטן או גדול?

רוב הלקוחות רוכשים סורק שולחני המתאים לסריקה של מסמכים בשחור לבן ובצבע, כאשר ישנם שני גדלים פופולריים של סורקים שולחניים- 3A ו-4A. סורק שולחני נחשב לפתון המומלץ עבור רוב הלקוחות, אך לשימוש ביתי ניתן להסתפק בסורק שולחני בגודל 4A, באמצעותו ניתן לסרוק את רוב

המסמכים והתמונות, גם בצבע, בעוד סורק שולחני גדול יותר מתאים לעסקים ולמשרדים, בהם מדפיסים מסמכים גם בגודל פוליו 3A.

לכן, בעת רכישת הסורק חשוב לאפיין צרכים ולהגדיר איזה מסמכים מתכוונים לסרוק. אם מתכננים לסרוק בעיקר מסמכים בגודל ברגיל 4A, אין צורך לרכוש דגם גדול ואפשר לחסוך בעלויות.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי ישנם דגמים מקצועיים של סורקים, ביניהם סורק נגטיבים המיועד בעיקר לשימוש מקצועי של צלמים וחברות פרסום והפקה, יש גם דגמים מיוחדים לסריקת שקופיות, ויש דגמים מתקדמים עם גלגלת לסריקה רציפה של מסמכים, בדיוק כמו מכשיר פקס.

לשימוש ביתי ומשרדי רגיל, כאשר תדירות הסריקה יחסית נמוכה, אפשר להסתפק בסורק שולחני בגודל 4A, מסמך בגודל 4A הוא במידות מדויקות של 210 מ"מ על 297 מ"מ, בדרך כלל שטח הסורק האופטי מעט גדול יותר משטח הדף הנסרק.

איך בוחרים סורק המתאים לעומס בינוני?

כדי לבחור סורק חדש לבית או לעסק עליכם להתייחס לגורמים הבאים:

* רזולוציה ואיכות הסריקה – ככל שהרזולוציה של הסורק גבוהה יותר כך איכות הסריקה טובה יותר. רזולוציה גבוהה במיוחד מתאימה ללקוחות המעוניינים לסרוק מסמכים ותמונות באיכות גבוהה או כאשר רוצים להדפיס תמונה מסוימת בגודל העולה על גודל התמונה המקורית. דגמים חדשים ואיכותיים של סורקים שולחניים מציעים רזולוציה גבוהה של 4,800 על 4,800 dpi, ישנם גם דגמים המציעים רזולוציה של 9,600 על 9,600 dpi. המינימום המקובל כיום בדגמים החדשים הוא 1,200 על 2,400 dpi.

* מידות המכשיר – חשוב לבדוק מהן מידות הסורק כדי להחליט היכן להציבו על השולחן בבית או בעבודה, שכן יש סורקים קומפקטיים וסורקים גדולים. כאמור, אפשר לשקול גם רכישת מדפסת משולבת עם סורק, אך לרוב זהו פתרון המתאים בעיקר ללקוח פרטי או למשרד קטן עם מגבלות שטח ותקציב.

* שטח סריקה – יש לרכוש סורק בהתאם לשטח הסריקה הרצוי, בדרך כלל סורק בגודל 4A יתאים לרוב הלקוחות ולמרבית השימושים, אך לאנשי מקצוע ולמשרדים בהם מדפיסים מסמכים גדולים יותר מ-4A, כדאי לשקול רכישת סורק בגודל 3A, שמחירו לרוב יקר יותר.

* פורמטים של סריקה – יש לקרוא היטב את המפרט הטכני של הסורק, ואין לוותר על ייעוץ מקצועי כדי לקבל החלטה נכונה. במהלך השנים פותחו פורמטים מסוגים שונים לדחיסת נתוני קבצי תמונות ומסמכים, לכל פורמט יש יתרונות וחסרונות וכמובן מאפיינים ייחודיים. סורק איכותי תומך במספר פורמטים כגון FTIF, GIF, JPEG, PNG, PDF.

* ממשק – חשוב לבדוק איזה ממשק מציע הסורק ומהי צורת החיבור שלו למחשב, לרוב הדגמים החדשים מחוברים למחשב באמצעות כבל USB.

* נוחות השימוש והתפעול – לא כל יום קונים סורק חדש לבית או לעסק, לכן מומלץ להשקיע בדגם איכותי ממותג מוכר וידוע, עליכם לבדוק האם קל להשתמש במכשיר, איזה מידע מוצג בפניכם על הצג ומהו גודל המסך, וחשוב לוודא כי השימוש בסורק קל וידידותי, כך שכל אחד יכול לסרוק מסמכים בבית או במשרד, בלי להסתבך.

* מהירות סריקה – יש להתייחס למהירות הסריקה בעיקר כאשר רוכשים דגם איכותי ומתכננים לסרוק הרבה מסמכים.

* תכונות מתקדמות – חשוב לבדוק איזה פונקציות ותכונות מתקדמות הסורק מציע, למשל OCR עם תמיכה בעברית, סריקה ברצף וכדומה.

טיפים לרכישת סורק איכותי לעסק או למשרד

מומלץ לרכוש סורק איכותי מתוצרת מותג מוכר ואמין, יש מגוון דגמים של סורקים במחירים נוחים ושווים לכל כיס. את הסורק למשרד כדאי לרכוש רק לאחר ייעוץ מקצועי וסקר שוק מקיף. כדאי להזמין את המוצר מחברה מאינה המייבאת ומשווקת מוצרים מתקדמים בתחום הצילום והציוד המשרדי.

לפני הזמנת הסורק כדאי לאפיין את הצרכים שלכם כדי להחליט איזה דגם לרכוש וכמה להשקיע במוצר. יש דגמים פשוטים שמחירם כמה מאות שקלים בלבד, זהו פתרון יעיל בעיקר ללקוח פרטי או למשרד קטן שכמעט ואינו זקוק לסריקת מסמכים. לרוב, מומלץ לבחור סורק איכותי במחיר המתחיל בכ-1,200 ₪. כמו כן, יש דגמים יוקרתיים ומתקדמים המתאימים לאנשי מקצוע ולמשרדים בהם סורקים מסמכים רבים לצורכי גיבוי ולעבודה השוטפת, דגמים אלה יקרים ומחירם מגיע לכמה אלפי שקלים ולמעלה מכך.

יש סורקים שבאים מובנה על מדפסות ויש אנשים שזה מתאים לצרכים שלהם.

תוצאות: 275
בחרת לסנן לפי: סורקים
יצרנים
Fujitsu(27)
MUSTEK(4)
Epson(52)
Hp(6)
Brother(20)
Kodak(13)
Plustek(40)
Canon(31)
Avision(68)
Xerox(10)
טווח מחירים
סינונים נוספים

יצרנים טווח מחירים

נוספו לאחרונה